Lumen&Loof

Expertisecentrum Kind en Gedrag 

Voor een ontwikkelingsgerichte omgeving 
LUMEN&LOOF

Sommige kinderen laten regelmatig opvallend gedrag zien of komen minder vanzelfsprekend tot ontwikkeling. Dit kan voor grote uitdagingen zorgen op een groep waar je alle kinderen wil bieden wat zij nodig hebben om zich te ontwikkelen.  Lumen&Loof is er voor professionals die zich hier meer handelingsbekwaam in willen voelen.

Dit doen we middels advies- en coachingstrajecten, gericht op een groep(je) kinderen of op een individuele casus. Met ons registratie- en ontwikkelingsmateriaal, zorgen we voor een efficiënte vertaling naar de dagelijkse praktijk. Ieder traject kan verrijkt worden met een training op maat.

Ook zijn we er voor onderwijs-, zorg- en kinderopvangorganisaties die het pedagogisch beleid steviger willen neerzetten door het te verrijken met positieve gedragsanalyse. 


"Professionals in het primair onderwijs en de kinderopvang leggen het fundament voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Zij vervullen een belangrijke rol op vele ontwikkelgebieden maar staan regelmatig voor grote uitdagingen op het gebied van gedrag en diversiteit in ontwikkeling op de groep. Lumen&Loof is de sparringpartner voor deze professionals. Samen scheppen we een optimale omgeving voor de ontwikkeling van àlle jonge kinderen".

                  


 

POSITIEVE GEDRAGSANALYSE
We nodigen je uit om met andere ogen te kijken naar het kind in interactie met de omgeving, om vanuit daar een positieve verandering teweeg te brengen. Positieve gedragsanalyse is een ontwikkelingsgerichte ziens- en werkwijze, bestaande uit drie componenten: Behaviorisme, Positieve psychologie en traumasensitief begeleiden.

GROEPSDYNAMIEK EN PEDAGOGISCH KLIMAAT 

Positieve gedragsanalyse kan worden ingezet voor een individuele casus, maar wordt ook toegepast op groepsprocessen. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat er binnen een groep kinderen een dynamiek is van waaruit uitdagend gedrag is ontstaan en dit vervolgens ook in stand houdt. Door een zorgvuldige en objectieve analyse van de individuele behoeften binnen de groep, en de interacties die daaruit zijn ontstaan, kunnen we interventies inzetten die het pedagogisch klimaat en de groepsdynamiek verbeteren.




E-mailen
Bellen
Instagram